Friday 21 May 2010

Selamat Hari Guru....

Salam,
Agak terlambat skit untuk wish 'happy teacher's day' nie... tapi ada yang 'berlaku' menyebabkan aku rasa I should write it soon.... Kata-kata mereka yang sampai sekarang aku ingat....

Kata Cikgu NORLELA BT MEON (cikgu Kimia MRSM Kuantan) kat aku masa trial SPM.

'Kalau awak tak dapat A1 atau A2, Awak jangan pakai nama NORLELA tue' 

kebetulan nama dia sama ngan nama aku. I took that as a challange, and I did.

Kata Cikgu WONG (cikgu AddMath MRSM Kuantan) kat aku masa aku fail my addmath by 2 marks after he chose me to represent my class for Addmath Quiz for MINGGU AKTIVITI. I broke into tears when I personally met him in his office... sebab aku FAIL addmath.

'Saya tahu awak boleh buat dengan lebih baik sebab itu saya pilih awak!!! lagipon markah awak paling tinggi dalam kelas nie'

huhu... walaupon FAIL, I got the highest mark.

Paling terkesan bila jadi student balik, walaupon dah ada anak 3:
I receieved a 'SORRY' note/card from my 'teacher' (to be specific my clinic consultant) when I got my MFDS part 2 result.

'You are an expert dentist Norlela. Dont let the small set-back dull your enthusiasm for caring of patients.'

Maklumlah, he has been supervised me for almost 2 years... he knew me well. Akan kusimpan kad tersebut dan akan 'frame'kan.

So, Life's goes on. Kita cuba lagi lain kali. Takde rezeki. Apa-apa pon mari kita balik beraya di Malaysia. Yeee... haa...!!!

.
.
.
.
.
p/s: Agak2 ada ke pensyarah atau cikgu kat Msia akan bagi nota bila anak murid dia GAGAL??? soklan tu akan ku tanya balik pada diriku sendiri...

No comments:

Post a Comment