Friday 11 June 2010

Apa ada pada nama... NAWAL


Latest photo taken this morning... Nawal, Naim Najwa...

Assalamualaikum...

Teringat dialog skype antara aku dan ibu mertuaku yang bertanya nama Nawal tu maksudnyer apa. Rupa-rupanya, mak aku ada menelefon besannya... paling kelakar bila kedua-dua ibu ini bertanya sesama sendiri, apalah maksud NAWAL ni?  A week after that my sis pulak tanya soalan yang sama through YM...

Oklah...
Mana aku dpt idea nak letak nama Nawal....
Dulu masa kat sekolah SMATH, Klang, teruja ngan sorang kakak yang warak dan happy go lucky nie. I named Nawal after her...
Maksud NAWAL ialah GIFT.. aku lebih suka menterjemahkannya ke dalam bahasa Melayu sebagai ANUGERAH. Untuk lebih lanjut... boleh tengok sini: erti NAWAL

Memang Nawal satu Anugerah yang Allah bagi. Tidak merancang untuk mengandung pun di UK ni, tapi rezeki Allah bagi, aku terima. Tertanya, Anugerah Allah ini memang sesuatu yang sukar digambarkan.

Apabila aku dalam first trimester, morning sickness yang sangat teruk dan pada sama, I was preparing myself for  part 1 exam. Bagi aku 'dia' yang di dalam perut itu yang menguatkan semangat ku untuk belajar. Satu demi satu 'gift' aku terima dari Allah semasa mengandung dan selepas melahirkan Nawal. I became determine person. I set my target and goal because I knew, I'm gonna have very limited time after she was born. Indeed, I did it my way.

But still, my advise, dont get pregnant if you're studying. It tough! really tough!!
p/s kadang2 nak menangis ada jugak, bila2 lagi dalam pantang, bangun malam study, Nawal nangis... Aku terpaksa kejutkan husband aku bagi susu aku yang dah diperah... And my husband sanggup bangun sama-sama. Tanpa dia, takkan ku genggam ijazah ini. MDSc (Dundee).



2 comments:

  1. Congratulations k.Lela..u deserved it!!mmg anak ni anugerah yg tak ternilai..setiap kali kite pregnant atau br nk plan pregnant je Allah dh limpahkan rezeki melimpah ruah kan..so jgn takut..(sye pun tgh menerai..pray for me!!)
    and for kite yg ade anak+study ni mmg byk sgt dugaan..my principle..jgn la compare dgn org2 single or xde anak..buat stress je..just be urself and work smart..btw am happy for u..hugs n kisses for the kids..

    ReplyDelete
  2. thansk, naza. insyallah lepas Izza, pastu giliran wak pulak. kita doa bby girl ekk... bwy, love your car cupcakes... comellll!

    ReplyDelete