Thursday 15 July 2010

How I survived...part 1

Entry kali ni just wanna share how I survived with study+ baby+ confinement+thesis.. etc..etc...

Percaya atau tak, NOW, I'm nursing Nawal, while both hands are on my keypad. hehe.. hanya, org2 yang terror je boleh buat macam nie...Almaklumlah, since I need to fullfill Nawal's feeding need and finished up my thesis on the same time. So, macam dah terbiasa pulak.


Firtsly, thanks to this gadget. Medela swing breatpump.



very expensive in Malaysia but good bargain in UK. Bukan promote ek, tapi it's really help.

For those who wanted to breastfeed your baby exclusively, there was some advice on my prevoius post entitled cekik darah.

Additional advice:
sila tengok gambar nie... I told you, my hand is always FULL. both hands working at the same time.


If you do this, within less than 5 minutes... see...



...



...



...


Dah penuh...

Then, I subcont bab-bab bagi baby minum susu ni kat my hubby. Barulah ada masa nak siapkan thesis + study.

second gadget: Buaian cantik tapi tak berapa best nie...


I won't recommend this swing. Only can be used up to 9kg which is 8-12 bulan. Baik beli buaian kat Msia tu. boleh pakai sampai umur 2-3 tahun.
Yang ini beli last minutes sebab TERPAKSA. masa beli tu tak pedulidah harga dia berapa... sbb 'keperluan' so beli jugak. At least lepas baby menyusu, 'burp'kan dia, pastu letak  kat buaian nie, baby pun tidur... takdelah nak melekat lama2 sangat kat kita. adalah masa sikit. Not only for me, my hubby as well, maklumlah nak urus Naim ngan Najwa sekali.
So, skrg dlm dilema nak bawak balik Malaysia ke nak jual je buaian nie kat e-Bay.


Ok, for those who are planning to have baby while study hope you find these helpful. For those working mother in the world, there's no reason why you can't breastfeed your baby.
bye! Peace OFF!!!

No comments:

Post a Comment